Wednesday, March 21, 2012

Aku & "Nak 10 minit Je"

Assalamualaikum..!!

Orang cakap kalau ada orang tengah solat,
sila hormat orang tu.
Meaning, jangan buat bising, lalu lalang tepi, belakang, depan apetah lagi.
Kalau tengah dengar lagu/tengok movie kat laptop, radio etc,
pepaham la kan?

Aiyo, tapi, bagi yang susah nak paham ni,
camne nak cakap kat dia ek?
"Bai, aku nak solat ni. Bley tolong slow sikit volume tuh? Tq..peace"
Kali pertama, aku no hal nak cakap.
Tapi kalo lebih dari enam bulan, ko nak cakap mende sama,
ape kes?

Aku tak kesah lagi kalau setakat suara anime dlm bahasa Jepun
yang aku sah2 tak paham.
Ni kalau kuar lagu *Elly Mazlein,

kan??

ko tak rase da menjejaskan tumpuan aku? *Contoh bai..kate feberet..
Sume lagu yang aku paham r..Linkin Park, Eminem, M.Nasir.

Sebab bukan senang nak khusyuk..
Pe la salahnya, untuk 10 minit kawan solat,
stop chattering, stop gelak kuat2 sebab tengok anime kelakar,
slow kan volume..
tak pun pakai r headphone ker??
Ni headphone mahal, buat hiasan..

Tu je..

Adios!

credit pic to: Harian Metro retrieved 21/3/2012

2 comments:

RED STRYDER said...

perhh minggu PMS mirul nii

Amirul Nadzri said...

x de r.. aku da btahan dekat 3 taon ngan hal2 mcm nih since masuk kolej dlu bai.. so, da nk blah dr n9 ni, ape salahnye aku 'menyuarakan' hasrat ati ku ini..huhu