Tuesday, April 3, 2012

Aku & " Oh, Telinobela.."

Assalamualaikum..

Hmm..
Td aku menggodek-godek Wikipedia..
Nk tiru cara Afiq menambah info..

Korang penah gugel setiap citer/drama/telenovela yg korang tengok
kat tibi?
Penah?
Aku baru buat tadi..huhu

Ok, aku nak share something.
Sape penah/suke nengok citer Putri Yang Ditukar??
Resapyohen!

Citer ni ade 676 episod ok. (676! bkn 6, bkn 76.)
Terus rase sakit perut..
Aku nk kire jap..hmm
Maknenye, dlm seminggu die tayang 4 kali.
Setahun 52 minggu.
Baru 208 episod.
3 tahun = 624 episod baki 52 episod. (betul ke aku kire nih??)
Senang ckp, dah abis diploma 3 tahun, citer nih still tak abis kt tv..huhu
Tu pun kalau betul2 4 kali/minggu.

Adik aku komen, "Apsal orang Indon asik tertukar anak jek??" huhu
Btw, aku tak follow drama nih.


Adoi, bnyk tol drama2 tak bape cerdik nih kt tv.
And aku penah jadi salah sorang penonton.
Paling panjang aku penah nengok, Pangako Sa 'Yo = 480 episod.
Tu pun aku tengok da separuh jalan.
Tp, jalan citer die still lagi ok dan tak terlalu bodoh.

Lain2 drama aku nengok:

Bawang Merah Bawang Putih (108 episod) - aku rase sgt bodoh gi follow. SANGAT!

Catalina y Sebastian (240 episod) - aku follow 3 minggu terakhir nk tamat.

Rosalinda (80 episod) - mak aku follow, aku tengok je la..huhu

El Amor No Es Como Lo Pintan (tak dapat info episod) - sepanjang aku darjah 6 aku follow, episod akhir, aku ade kelas tambahan UPSR.. tak dapat tengok..huhu

Sembilu, Sembilu Kasih (kalau campur 100++ kot) - kejap tengok kejap tak.. citer nih sangat (hampeh)^2. SANGAT!

Spa Q (60 episod) - Telenovela Melayu yg fresh skit dari Sembilu tu..skit jela..

Skang nih ade Bella Calamidades (140 episod je).
Baik aku layan citer Korea, Jepun..
Biase r tuh.. paling panjang setakat aku nonton, 25 episod (Boys Over Flower)

Ok, aku nak nengok "Biar Mimpi Sampai ke Bintang."
Elfira..oo, Elfira..

Adios~!

*kalo wiki tipu aku pun tipu ler..





2 comments:

Cheyah said...

Wah. Layan telenovela jugak. Hehe. Kadang2 mcm melalut je cerita bile dh panjang sangat. Tu yg mls nk tgk. tp sekali dh tgk, 'melekat' dpn tv!

Btw, dh masukkan blog ni dlm bloglist purple Cheyah.

http://heedaya.blogspot.com/p/bloglist-purple.html

Amirul Nadzri said...

xde r lyn ngat cheyah..dulu ye r..
btw, thanks da masukkan lam list..