Saturday, May 19, 2012

Aku & "Painful"

Assalamualaikum..
..........

Untuk memulakan sebuah persahabatan, bukan senang bagi aku.
Tak konfiden, malu, takut, segan.. semuanya bergaul dengan sebati.
Itu aku.

Baru2 ni, aku berhenti kerja.
Entri sebelum ni, aku ada cerita.
But with no tone of excitement.
Bodoh.
Maybe, sebab dah ada kerja, tiba2 berhenti.
Tapi, aku ada sebab2 aku sendiri.
Nampak tak, sebab2.
Bukan satu ok..huhu

Aku berdoa pada Allah,
supaya tidak timbul sebarang penyesalan atas keputusan aku tu.
It was hard actually to make this decision.
Salah satu puncanya, I've made a lot of friends at the restaurant.
A lot.
Ada tiga stesyen.
Floor, cashier and kitchen.
Aku kat kitchen.
This is the list of my new friends.

Floor
Kak Ina (org pertama yg tegur aku)
Ilah
Hussein

Cashier
Bai
Tun
Salma
Anis
Azwan
Fatimah

Kitchen
Syahel
Amin
Razif
Azwa
Abg Sabil
Afiq
Hafiz
Fizan

Manager
Miss Siti
Miss Nisa

Bos

*sorry kalau ada nama yang tertinggal.

Aku belajar banyak perkara dari dorang especially from Syahel, Tun, Bai, Anis, Azwa and Afiq.
Punctuallity, filter minyak, serve makanan, banyak lagi.
Persahabatan yang dah terjalin ni menjadi sebab terbesar antara aku nak berhenti ataupun tak.
Pertimbangan terakhir.

Satu hari, selepas aku berhenti,
aku pergi balik restoran tu.
Nak pulang uniform, cap ngan apron.
Then, budak2 ni jerit(takde la kuat2) "Emi...emi" (dorang panggil aku Emi..huhu)
Sakit sangat aku rasa.
Walaupun nampak tak macho, tapi ni hakikat, aku rindu dorang.
Rindu dengan dorang walaupun baru lima hari berjumpa.
Rindu dengan kitchen.
Rindu dengan senyuman, gelak ketawa, pekikan, hingar-bingar, gurau senda dorang.

No regrets.
Cuma perasaan tu sangat menyakitkan.
Sepanjang aku bekerja, aku cuba bagi yang terbaik.
Supaya dorang senang dengan aku.
Juga supaya bila aku takde, dorang terasa kehilangan. <---poyo, huhu
Seperti mana aku terasa huru-hara, bila Syahel, Anis, Bai atau salah seorang takde sebab bercuti.

Kadang2 aku merungut sendirian atas kelembapan aku bekerja.
Menyusahkan orang lain.

Sorry guys.

Hampir setiap hari, aku mimpi berada di kitchen tu bersama-sama dengan dorang.
Apapun, korang, terima kasih untuk segalanya.
Terima kasih sebab terima aku.

Adios!