Saturday, August 18, 2012

Aku & "Daripada Buku Lukisan dan Scanner Si Kacak"

Sila klik apa yang patut untuk kekacakan yang lebih terserlah..
*Ety aku pinjam ayat ang*

Tiga komen terpanjang entri sebelumnya, Aku & "Osaki"

#1. Noona Paripari Putih (367 words) <---legend maa
#2. CikMun Blogger (342 words) <--- Perhh, awas noona! Hai, cikmun..
#3. Ety Babyface (271 words) <--- CikMun tendang ang Ety..haha

Ety, sori, aku sibuk duk buat perutusan si kacak, tak sempat nak lukis "PomPomBoys" hahaha.. Awas Torres, Syakir Rahman, Kamal Lee.. Ampa terpaksa aku gunakan pasal blog aku tak ramai follower lelaki. So, teammates tak cukup..haha


25 comments:

Anis said...

Wah ! Kreatif nyer . Canteq Kad tu ! Ada Bakat lha .Btw , Selamat Hari raya . * Keep it up !

Ety said...

Okay, firstly, nak say THANKS weh. Ingat juga kau kat aku. Sob sob, terharu ada nama aku. Hihihihihi.

Kedua, OHOIIIII ! Takhta aku telah diambil oleh CikMun ! OMG OMG ! Takpe, sempena Hari Raya ni aku relakan.

Yg ketiga, sama-sama lah kita saling memaafkan yaa. aku juga ingin mengucapkan Salam Lebaran, maaf zahir dan batin buat kau, andai ada terkasar bahasa, terlanjur bicaa, terguris di mana2. Aku pun kadang2 cakap main lepas je. mulut ni kekadang lesen mati. hahahaha. Ermm, untuk itu, aku memohon agar kita kosong kosong lah ya :)

Yg keempat, aku memohon agar dapat melihat team POMPOMBOYS kau bersama TorresKopi, Syakir dan Kamal Lee, sebelum kita semua masing2 akan menyambung pelajaran. Hihihihi. *dah bagi hint* . Mesti comel gilaaa korang dgn pom pom. HAHAHAHA :D

Akhir kata, sambut lah salam dari sahabtmu ini, Ety Babyface :D

psst : Aku tak klik pun gambar tu, sbb kekacakan kau mmg dari jauh dah boleh nampak *tu diaaa, aku bodek sbb nak raya kan. kena buat baik sikit*. Dan dan, aku nak out dulu yaa, sbb nak pi buat apam polka dot angry bird aku. Hihihihihi :)

diya said...

Selamat hari rayeeeeeeeeeee
Aku pun mintak maaf kalau terkasar bahasa tersindir merata.
Datang lah beraya rumah aku yoi~!

Unknown said...

bak sini bju melayu backup tu sbb ak xdak lg baju raya ni. bhahaha..pkai yg tahun-tahun-tahun lepas jer...wuuuwuuu

almond london? hoho ini makann dalam list aku yg sure habis mkn nie..satu balang aku mampu habiskan dengan rakusnya seorg diri.haha

psst, selipar yg dipadankan dgn bju melyu purple tu selipar jepung osaki ka? syg sungguh ko kt osaki...hahahah

iye2 ko mmg byk bway dosa pon...so ak yg baik hati serta pmurah ni sudi mmafkan ko..mohon kosong-kosong juga aku dgn ko

fuuu...letih. nk panjang lg tp putus semngat sbb tgk tukang2 komen beraksi..haha

itu jer..k bai..salam eidul fitr 2012

Unknown said...

Ehem ehem... assalamualaikum w.t.b, wahai Amirul Verdasco Nadzri... first sekali yang aku nak cakap... tulisan ko itu "menyentap" sanubariku yang begitu "jeles" dengan kecantikan tulisan tangan ko yang ayu lagi manja persis si Hyun Joong... Ha Ha Ha Ko Hade? Terpacaknya aku di depan lappy kesayangan aku ni (dikala waktu sahur), adalah menantikan "wardah/warkah" terunggul ko ni... sampai sekali lagi kejadian "tertidur di depan" laptop berlaku untuk yang berkali-kaiinya telah terjadi. Aku dengan sesetianya menantikan "special entri" of yours ni dari kul 1.00 pagi... sehingga lah aku sendiri terlelap tanpa aku sedari ha ha ha... last-last aku terjaga bila HP aku berbunyi untuk bangun sahur... ha ha ha kelasssssss....

Macam selalu-selalu jugak le... aku ni kan seorang "noona" yang sengal tahap baban (ko nak cari noona macam aku ni satu lam seribu) sebab memang jarang2 ada noona yang kepala hotak biol cam aku... ha ha ha sila KETAWA ala-ala "Dey Mere Nam Prem Chopra".... namun begitu sesengal aku... aku masih punya batas... dan aku rasa Raya tahun ni lebih "up" sikit kemeriahannya bila dapat menyambut hari raya dengan orang-orang baru lam hidup aku iaitu korang-korang semua, kedua aku dapat baju raya 3 pasang secara percuma (ha ha ha sila jan menjeleskan diri korang) MIKO law tak beli lagi baju raya...PPP punya melambak nak?? Ha ha ha (aku harap dia berjaya gak jumpa baju raya pojaaan hati dia :P), selain tu aku dapat kad-kad raya yang tersangat COMEL, DARI ORG2 YG COMEL JUGAK HE HE HE, DAN PALING DASAT SEKALI SUME KAD2 TU ADA SENTIMENTAL VALUE BAGI AKU... TERIMA KASEYYYYYYYY (sila sebut betul2 ala Abam David Aramugam) mua ha ha ha

Dan dikesempatan ni jugak aku nak minta maaf (walaupun lam kad dah mintak) pada ko mirul, ha ha ha kadang2 ada jugak mulut laser aku ni yang menyakitkan hati ko (ayat standard aku) tanpa aku sedar, maklumla aku kalau menaip tak henggat dunia... suka-suki jer taip panjang lebar kat blog orang.. ha ha ha ada aku kesah... bak kata MAK JEMAH... aku bukan apa, dulu konon2 berangan2 nak jadik journalist, tapi tak kesampaian... ha ha ha takat dapat apply amek course Secretary jer (tu pung sempat buat 2 semester) hu hu hu.. takde kena mengena langsung ngak topik entri ko kat atas... jadi ko kena tahankan jer la... hati ko tengok komen-komen aku yang panjang mengalahkan penulisan "batu bersurat terengganu" ha segala sejarah masuk sekali lam ni dop ha ha ha... Pasal dosa-dosa ko pada aku tu, sejak dari azali lagi dah aku maafkan pung... ha ha ha budget retis sangat ayat ni...

Tapi kan aku rasa la... nak sangat2 buat gathering jumpa korang KO, ETY, MIKO, LINA, LANA, SYAKIR RAHMAN... dan mereka2 yang mengenali diriku ini walau dimana kamu berada... CUMA PERSOALANNYA ADA KAH INI MUNGKIN?? Insyallah.. biar masa yang menentukan segalanya... Ety harap ko tabah dengan penulsan "long winded" aku ni kan... ha ha ha dan aku dengar2 kedudukan ko pengomen no 2, telah dirampas oleh CIK MUN di mana ko hanya berjaya merangkul PINGAT GANGSA (ha ha ha sekali lagi kuar dari topik. Aku korang jan ikut... bila jari aku mula menaip jer idea terus mencurah-curah, tak reti-reti nak stop... aku pun pelik betul dengan kepala aku ni... agak lau buat exam mau aku score A tahap baban kan?? Ni aku menaip sepecut yg boleh ni, sebab nak tinggalkan CIK MUN jauh dibelakang.... (kira aku nak pecah rekod, silap hari bulan pala aku yg pecah, kena baling diamirul sbb taip berjela2 sampai ko malas nak baca keh keh keh).

Ok last but not least, alamat rumah dah ada aku bagi, siap beserta no anset, dan alamat pejabat... jadi wahai Amirul Verdasco Nadzri... seandainya ko tersesat di KL ni... sudi2 le menjengguk aku yang setia menepek kat teratak PariPariPutih aku ni... till then... SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN... semoga dipermudahkan segala urasan kita di sepanjang SYAWAL ini... wassalam..

IKHLAS TAPI JAUH,
NOONA a.k.a PPP
^.^

Unknown said...

cantik nya letter,,color2,,sgt menarik...
selamat hari raya, mirul..

Ety said...

arghhhh ! nampak gayanya PPP masih lagi kekal di tangga pertama dengan pingat emas ! :D

legend laa. tak boleh lawan la komen PPP :D

*semoga takhta aku tak digugat lagi dengan Cik Mun* HAHAHAHAHA :D

Hihihihi. Kak, barangkali, bila tiba masa yang sesuai, kita patut buat gathering. Cewahhh. Kalau nak tunggu gathering time Mirul kawin dgn Cik Adik, lmbt lagi kot. ye dakk Mirul ? AHAHAHAHAHAHAHA :D

Ohh btw, setujut dgn Kak PPP. Tulisan Mirul menyentap sanubari laa. OHOIIIIIIIIIIIII ! Tulisan kau lawa bro :D

Yg benar,
Babyface

Ety said...

kau tgk komen PPP kat bawah ni, aku pun surrender. panjang wooo. tabik spring :D

Unknown said...

Ety mengreply waktu subuh... sahur.. sudah pasti2 otak fresh... mcm susu lembu mooooooo ha ha ha ... tu yg jadik terover panjang giler tu... >..< he he he

Unknown said...

Ety why not?? Kalau susah kita gather je kat rumah PPP, for those yg susah nak cari penginapan duk jer rumah aku... f.o.c (tpi klw nak buat kena hari yg cuti)sbb hari kerja definitely i can't)... kan... cuma MIKO, MIRUL ni prob la sket ko kos jauh :P takpe insyallah one fine day kita akan jumpa jugak :)

Tinta Maya said...

selamat hari raya 'si kacak' . haha :)
jemput-2 lah datang umah even aku tahu hg takkan mai punya .
selamat duit raya aku .. :P

Unknown said...

oh dan oh >.<

JaNnaH said...

tak nampak pon ang susun 10 jari.. ang wat peace ada lorhh.. kretif kad raya tu... wahhh nama jannah pun terlist... selamat hari raya.. mintak maap kalau ada salah yerrr.. =P

Unknown said...

perghh ade name aku siot, teharu neh..btw, aku pon nk ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin kt kau..jempotla dtg ruma ye =)

CikMunBlogger said...

huk huk huk .
aku terasa begitu terharu kerana aku menduduki carta no dua di hati kau . ehhh !

kepada cik ety , saya tak berniat untuk mengalahkan anda melainkan saya sengaja mengalahkan anda .

seperti biasa , aku memang suka merepek kat tempat komen kau .
harap kau tak kisah lah yea .

seperti biasa jugak . aku cuak doe usha komen PPP . bapak pnjang . mano dio dapet ideo nak creat komen panjang panjang lagu tuu ? boleh kongsi tips dan rahsia dak ?

aku agak tacing sebab nama aku tak dak kat situ . kfine ! aku sedaq aku sapa nak dibanding dengan kucing jiran aku .

weyh , selamat hari raya jugak lah . maaf zahir jee . batin tak dak lagi kot rasa nya . untung lah ade rambut macam retis . kuku kau tak macam retis ka ? hak hak hak .

aku dah maafkan hang pun . walaupun nie kali kedua aku masuk blog hang and aku terus komen entry hang dengan panjang lebaq tanpa rasa bersalah . aku rasa , aku baru jaa masuk bloh hang , jumpa blog hang , kenal blog hang cuma tak berkenalan lagi jaa dengan hang . tapi aku tak taw pasaipa aku rajin sangat nak menaip komen panjang panjang kat entry hang . k FULLSTOP !

walaupape pun , aku tetap sokong hang daripada depan laptop aku nieh . nak sokong hang dari belakang tuu , memang taklah sebab aku tak de kat belakang hang . aku doa kan semoga hang makin maju lah dalam berblog .

cuma aku nak tanya ,
lama dah ka hang berblogging ? ? ?

aku rasa , itu je lah kot komen aku tok kali nie . aku rasa , dengan komen aku nie aku dah boleh buat satu entry .

lastly , aku nak mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin . kalau kalau ade terkasar bahasa aku dalam menaipo dekat komen kau nie . hope kau tak tacing lah . sebab aku nie memang jenis tak pujuk orang tacing .

seperti biasa , pesanan aku macam aku komen entry kau yang lepas .
selamat pulang ke kampung .
nampak semut ke tepi , nampak gajah langgaq !

aku nak kasi taw , aku balik kuala kangsar .
kbhai !

kamal lee said...

Kenape mesti ade jek komen yang panjang berjele kat atas aku ni. Hewhew. Nais2.

Okayy2. Tak banyak nak cakap. Ang memang kreatif bab bab lukis ni. Good good..
Btw, kau punye handwriting serius lawa beb. macam bukan kau yang tulis pun ade. Haha.

Secondly, aku nak cakap tengkiu banyak banyak kat hang sebab selalu jenguk blog aku. Hewhew. Tak jemu pulak eh hang jenguk blog aku. Trimas2.

Okayy, last but not least Salam Aidilfitri. Maaf zahir batin. Semoga raya taun ni lebih bermakna. :)

Sekian. Kamal Lee (bukan name sebenar) hewhew

Farahani Faizal said...

hehehehe....
rindu ngan ang,mirul oh mirul..tehehehe
isshh,,ade jugak aku di-list-kan erkk...
ingat jugak ang ngan aku erkk,,wlwpon aqu jarang online..huhu
terharu i...tehee C'=
apepon,slamat ari raya kat ang,,minta maap banyak5 klw adew tersakit hati n prasaan ang..huhu
enjoy ure rayaa,btw..^^

Lina said...

kenapa semua2 ni komen pnjang lebar.. aiyooooo siap ade pingat emas perak dan gangsa plak tuuee.. mnyebabkan diri ku bgitu jeles.. hak3...

btw amirul ingt jgk ko ngn aq ya.. waa terharunya *kerana diri ku bgitu bharga* ayat kak ppp..

selamat hari raya juga aq ucapkn maaf zahir dan batin.. ko dr pahang .. aq pena balajar d sana juga.. polisas... hahaha... kompom2 ko tau kan.. sebab ko org pahang.. hihuuu..

ok la itu saja

lina c gadis comel...

Unknown said...

Ha ha ha ni sudah kenapa jugak nagan budak2 ni? Sorng ety budget babyface, sorg lg budget gadis comel.... Cam ni aku pung nak jugak aaa aku nak budget c kengkanak RIBENA ha ko hade?? Mua ha ha ha... Aku nak bergerak ke DESTINASI BIORLE RAHSIA doa2kan perjalanan pergi dan balik aku sekeluarga selamat amin. Insyallah aku akn ke udara blik lam 3-4 hari lagi bye bye

SemanisRedVelvet said...

hye..hye..selamat hari raya...tu diaaa..cantik punya ucapan raya dia..siap ada kueh2 raya..eekekekeke

Anonymous said...

hai bye

putryteya said...

weehh , kenapa komen aku bawah2 ni . punya la lama aku tak bukak belog .

yeyayy ! nama aku ada di situ(lompat2)
Selamat Hari Raya , Amirul aka David Silver . pandai hang melukis noh . lukisan hang lawa jugak ~

putryteya said...

eh . maksud aku TULISAN hang lawa laaa . kalah tulisan aku . sobsob ...

Aing said...

jap ! pengomen2 ko semuanya panjang2 kn.. cayalah dorang ! kehkeh

kreatip je kad kt atas, moga sempat mnghabiskn biskut raya, ampun di pinta, slamt hri raya yg ke bpe ntah :)

Unknown said...

assalamualaikum , (jawab eh sila lah jawab )

HAIH...alolololololo comey ye kad raya versi cangih mengih ko tuh.. tekiu kat ko.. muahhhh 3x..mak haih awat lak gedik ko eh..hehehhehehe

haa.aku pun menyusun sepuluh eh..dua puluh jari kaki dan tangan kalau aku ada terkasar bahasa , komen ke ape kat ko...

sila baca la komen panjang lebar aku ni,
aku nak lemang..boleh bikin lemang tak untuk aku?? aku taktau napelah lemang tahun ni aku takdapat..sebab aku beli ke?? aku beli dapat mentah , takpun basi.. HAHIK betok...

eh , aku terlalut lak..
ok-ok maaf ko aku terima padehal ko satu kesalahan pun ko tak penah buat kat aku..

ok jangan lupa tau LEMANG aku !! aku nak lemak-lemak sikit..muekekkekekekke..